Sidor

tisdag 18 december 2012

Tummen upp, tummen ner

Den dyraste julklappen 
är alltid den bästa
Tummar upp: 2 st
Tummar ner:16
Är det så?
- Det är så, ja.
Pojke
- Den bästa julklappen skall alltid vara den dyraste som 
dom visar på reklamen, tex spel och så. Jag tycker det.
Alice
- En gång fick jag en jätte billig julklapp, en liten kamera, 
och då va de den bästa även om det va den billigaste av alla.
Otto
- Att tjejer kanske tycker att en leksakshäst är den bästa, men en kille kanske vill ha lego eller nåt och då är det ju olika.
Flicka - Vissa kan va på reklamen att dom är jättebra, men den kanske inte är så bra. Om en stol tex är den dyraste, det betyder inte att den är bäst.
Linnea
- Att vad heter det, jag tycker inte att de är den bästa, för det blir dyrt för den som köper det.
Ebbe
- Att om man köper typ en leksak och så har man den en vecka och så går den sönder och så kanske den inte va så bra.
Om jag typ kollar på reklamen och den va dyrast också kanske den är annorlunda. Om jag kollar och jag ser en busskur och där är en hamburgare så ser den god ut, men den är helt olik när man köper den.
Alice
- Att om man typ får en julklapp som man tycker är jättebra, då kan man ju inte veta vad den kostar.
Alicia
- Man tycker ju olika. Om en julklapp kostar 100 kr och de är ju ganska dyrt, men vissa kanske tycker den är bra och vissa tycker inte att den är så bra.
Elin
- Pepparkakshus och sen när köper dom står det att dom inte kan knäckas men sen när man öppnar paketen så kanske man inte blir så glad när det är knäckt.
Flicka
- När mamma och jag hade köpt vårt pepparkakshus var skorstenen sönder så vi fick köpa ett nytt.
Agnes K
- Jag kollade i en tidning, lekextra, va och dom kostade bara 190 kr och det kan nog inte vara så bra kvalitet.
Linnea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar