Sidor

fredag 14 december 2012

Tummen upp, tummen ner


Det händer att barnen bråkar och slår varandra. Vi talar om varför det är OK att slå människor men inte djur.
Jag tycker att man kan slå sina 
kompisar men inte djur:
Tummen upp: 16 st
Tummen ner: 3 st

- Jag slår aldrig min kompis, men jag brukar bråka med mina syskon. Djur kan göra saker som människor inte kan och om de slåss gör det väldigt ont
Flicka
- Ibland kan jag bli väldigt arg på min storebror och då slår jag han. Jag har en kattunge som jag älskar och då vill jag inte slå henne.
Flicka
- Ibland om vi skulle slå djur så skulle vi ju inte ha djur. Dom kan ju hjälpa oss mycke.
Pojke
- Ibland när jag blir arg på min lillasyster, då brukar jag slå henne och när hon blir arg på mej brukar hon slå mej. Jag vågar inte slå djur och jag vill inte att dom ska bli skadade.
Flicka
- För småsyskon kan inte rea en. men det kan inte djuren så då kan man inte slå dom.
Flicka


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar