Sidor

fredag 30 november 2012

Uppträda och berätta

Dalmatiner
- I dag har jag med mig Stora Plura. Jag har en hel familj hundar och det är 2 dalmatiner hemma och en riktig.
Alice J
Frågor om Alice hund:
- Hur många har du?
Alice A
- Jag har 3 med denna.
- Får man klappa?
Otto
- Ja.
- Sånt är bra att veta.
Otto
- Var kan man köpa dom?
Flicka
- Den näst störtas köpte jag på IKEA.
- Har du något annat koppel till den?
Erik
- Nej, faktiskt inte.

Irländsk varghund
- I går när jag skulle gå till min mormor och morfar så trodde jag att hunden va inne så när jag öppna dörren kom han bakom mej och sen när jag precis skulle öppna bilen så kom han och gjorde jättestora märken på dörren.
Ludvig
Frågor om hunden:
- Vilken bil va det?
Flicka
- Den blåa, mammas bil.
- Vad heter hunden?
Liam
- Kelton, irländsk varghund.
- Hur stor va den?
Liam
- Till min armhåla. (Vi mäter 1.10m).

Semester i Thailand
- Jag har varit i Thailand. Och i Thailand köpte jag den här bongotrumman. Och jag köpte den minsta storleken som fanns. Den största var ungefär hit upp, 70 cm. och den minsta va så här,16 cm.
Frågor om Thailandsresan:
- Hur många färger fanns den i?
Alice J
- Bara den här, svart.
- Hur mycke kosta den?
Flicka
-Vet inte, vi köpte många grejer.
- Va va det mer ni hade köpt?
Ebbe
- Ett par salladsbestick som mamma ville köpa.
- Var i Thailand var ni?
Anna-Lena
- Det vet jag inte.
- Tyckte du om maten?
Anna-Lena
- Ja.
- Vad har man för mat där?
Erik
- Thaimat.
- Fanns det vildhundar och vildkatter?
Alice J
- Ja, det fanns kobror i djungeln.
- Vad är kobror?
Alice J
- En slags orm.
- Var det något särskilt ni åt i Thailand?
Ebba
- Bläckfisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar