Sidor

fredag 2 november 2012

Höstlovet skytte

Luftpistol och luftgevär
Torsdag på höstlovet var vi hos Öckerö skytteförening och prövade på att skjuta med luftpistol och luftgevär.

http://www7.idrottonline.se/OckeroSF-Sportskytte/ValkommentillOckeroSF/

"Vi gick till en stuga på Pinan. Där inne i stugan kunde man skjuta med luftpistol och luftgevär.
Mattias förklarade om att vi skulle få skjuta med luftpistol och luftgevär.
Vi såg en film om hur man skulle göra. Sen prata dom om pistolen hur man skulle skjuta.
Sen fick vi skjuta. Vi fick ett pris.
Vi träffade Vendela Sörensson som är 
Svensk Juniormästare i luftpistol ".
Opalenbarnen

- Superkul.
Ludvig
- Det va kul och lite läskigt i början. Egentligen ville jag inte, men provade ändå.
Alice J
- Det va roligt och så va det roligt att skjuta med både luftpistol och luftgevär.
Anna
- Först tyckte jag att det va väldigt läskigt, sen när vi sköt med gevär så blev det bättre.
Pojke
Till vänster, Vendela 
- Det va roligt och lite läskigt i början.
Flicka
- Jag tyckte det va spännande att pröva på det.
Flicka
- Först trodde jag inte att vi skulle få skjuta helt själva, 
men när vi väl sköt så kändes det att jag kunde hantera det.
Stina
- Jag tyckte det va jätteroligt, lite läskigt i början.
Elin
- Det va kul.
Alicia B
- Det va lite läskigt i början, men det va kul.
Frida
Priset som vi fick

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar