Sidor

söndag 29 januari 2012

Tummen upp, tummen ner


Jag äter godis i smyg
Vi ville att barnen skulle göra tummen upp för "jag tycker det är OK att äta godis i smyg" och tummen ner om de inte tyckte det.
Det blev 15 tummar upp och 6 tummar ner.
Vi frågade de barnen som hade tummen ner om det ändå var någon av dem som åt i smyg, trots att de inte tyckte att det var OK att göra det. Då var det ett barn som inte åt i smyg.
Varför de åt i smyg får ni reda på här:
- Det är gott.
- För jag har gjort det ibland, ganska ofta.
- En gång hade vi en stor påse med kexchoklad, små, vi tog varsin och gömde pappret i papperskorgen under dom andra sakerna.
- det ät OK så länge man inte säjer till mammaeller pappa.
- Det är OK att äta godis i smyg med mina kompisar.
- För att det är så gott.
- För att en gång när jag gick i ettan tog jag kexchoklad från fröknarna.
- Jag gör det på alla ställen. En gång gjorde jag det hos min dagmamma.
- En gång tog jag från fröknarna i nollan, för det är så gott.
- Jag äter i smyg varje dag. Jag började 2009
- Jag tycker det är gott. Jag tar sirap.
- För att jag och min storasyster tar i smyg.
- Jag frågar inte i fall jag får.
- Det är gott.
Vilket är det bästa sättet att smyga med godis på?
- Kassaskåpet.
- Att när min storebror tar går jag bakom.
- När inte mamma och pappa är hemma.
- Jag stänger dörren. Vi har godis uppe på byrån..
- När mamma somnar lillebror tar jag kex.
- När man ska gå hem själv från skolan.
- När mamma och pappa sover har vi godis i skåpet och då tar jag och min syster.
- Jag skyller på min bror, att det är han som har tagit.
- Innan dom har vaknat.
- Jag har godis på mitt rum och det tar aldrig slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar