Sidor

fredag 14 oktober 2011

Uppträda och berätta


MANETER I THAILAND
- När var i Thailand och så åkte vi på en båt så typ stanna vi mitt på vattnet. Och sen när vi skulle hoppa i vattnet fick vi inte hoppa för det fanns massa maneter som kunde döda en. Då fick vi inte hoppa i. Då fick vi åka till ett annat ställe och där fick vi hoppa i.- Igår gjorde jag och Linnea ett häfte som vi gjorde en leka av. Och så blev det massa roliga gubbar, och då har jag sparat dom här.
Erik
Frågor som Erik fick när han berättat:
- Vet du vad maneten hette?
Maria
- Caseum nåt.
Erik
- Hur stor var den?

- Så här stor.(Erik visar ca 40 cm i diameter). 30 m långa trådar. Den hade tappat trådar som låg utspridda på vattnet.
Erik
- När jag var inne på datorn så titta jag på världens farligaste och då hette den typ som Erik sa.
Isac

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar