Sidor

måndag 3 oktober 2011

Uppträda och berätta



PLUS PLUS OCH UNIVERSEUM
- Arvid, Tuva och jag skulle göra en zombi av "plus plus". Så skulle vi göra kropp och sen en kjol och sen en hatt och sen armarna. Det tog 2 en dagar att gör den. Vi mätte den och den var 60 cm.
Melker
- Jag har varit på Universeum. När jag var på Universeum kom det en apa och satte sej och stirra på mej. Och så vicka han på huvet lite och då blev lillasyster rädd. Och så titta jag på leuguanen som var 2 m och precis när den låg och sola under en lampa trilla den ner i vattnet. Och sen när vi kom till ormarna så såg jag en liten fluga och så när den kom över ormen hoppa ormen upp och tog flugan. Sen när vi var uppe i Antarktis så såg jag en enorm snöflinga som hängde på väggen. Och sen så såg jag sprutfisk och när jag titta ner spruta dom upp på mej. När vi var på hajarna så mata dom dom.
Isac
- När jag var på Universeum då finns det en stor rund ring med vatten och fiskar i. Då kan man gå på en planka över och då trampa jag fel så jag höll på att trilla i vattnet. Sen såg jag en spindel som var svart och orange. Och så var den giftig. Kroppen var 7 cm.
Jessica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar