Sidor

tisdag 11 oktober 2011

Uppträda och berätta

BOWLINGKALAS
OCH BAKNING
- Jag har varit på Isacs kalas. Det var bowlingkalas. Isac vann.
Jag kom 3:a. Sen var det inget mer.
Martin
Frågor som Martin fick när han berättat klart:
- Fick du straight?
Elis
- Nej.
- Vem kom sist?
Flicka
- Det vet jag inte.
- Hur många lag var det?
Melker
- Det var 2 banor och 4 på varje.
- Vilken färg hade du på bowlingklotet?
Elis
- Lite olika. Jag tog det blå klotet  och det oranga klotet.
- Var var ni?
Anna-Lena
- På golfen.
- Hur många var ni?
- 8 st.

- En gång i helgen så brukar vi ha fika och då bakar jag och gamlamormor. Och då kom min lillebror. Då ville han vara med och baka, men då sa gamlamormor "du är för liten". Då blev han så arg så han hällde ut smeten på golvet. Och så blev det inget fika för oss.
Flicka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar