Sidor

fredag 9 september 2011

Uppträda och berätta

ROLIGA HISTORIER


- En gång när jag hade varit hos min mormor och hon lärde mej att kissa i buskarna så en gång när jag kom hem från henne så ställde jag mej utanför min grannes hus. Där har vi några blommor och då ställde jag mej och drog ner byxorna och så började jag kissa utanför grannens hus
Pojke

- Det var en gång tre äpplen.Ett av dom blev uppätet och då så sa dom andra till det "vi vill inte ha dej äppleskrutt". Och så blev det andra uppätet och då sa det sista till honom "jag vill inte ha dej äppleskrutt". och så kom en pojke och tog det sista äpplet och så sa han "blä, det är maskätet. Jag vill inte ha dej".
Pojke

- Jag har varit sjuk. Förkyld. Jag var hemma med pappa och min lillasyster.
Flicka

- Jag vann en jättestor chokladlåda och dumlelåda i ishallen. På lördan.
Pojke

- Det var en ryss, tysk och Bellman. Dom skulle simma till Kina. Ryssen simmade 10 m, och tysken simmade 20 m. Och Bellman simma till han hade 1 m kvar och då sa han "jag orkar inte mer" och så vände han.
Flicka

- När jag skulle lära mej att säja Bellmanhistorier då sa jag alltid "det var en rysk, torsk och Bellman"
Flicka 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar