Sidor

fredag 7 maj 2010

Uppträda och berätta


ÄR DET ROLIGT ATT VARA FRÖKEN?
När vi hade uppträda och berätta frågade en flicka "Är det roligt att vara fröken?"
Vi tog chansen och frågade barnen hur de trodde att det var att var fröken.
- Jag tror att det är roligt för man får lära känna många.
Linnea
- Jag tror att det är roligt. Det är roligt att träffa nya barn och lära barn vad man kan.
Louise
- Jag tror att det är jätte tråkigt. För man måste jobba hela dagen, torka bord, skriva på datorn, skriva massa papper.
Filip
- Jag tror att det beror på barnen. Om de är jobbiga eller snälla.
Kevin
- Jag tror att det beror på barnen, om de är tysta eller bara sitter och gapar.
Albin
- Jag tror att det är roligt för man kan skriva på papper och datorn.
Louise
- Jag tror att det kan vara roligt att man får bestämma och tråkigt när det är någon som håller på att gapa och skrika när vi ska gå till mellanmålet.
Sofia
- Jag tror att det beror på om det är massor av barn som skriker hela tiden när det är samling. Då kan det vara lite jobbigt. Fast om dom är tysta och har städat hela fritidsavdelningen, då så är det nog ganska roligt. (Frökenkommentar: 5 maj var det föräldramöte på fritids och alla hjälptes åt att städa och plocka ordning.)
Stina
- Jag tror att det är roligt att vara fröken.
Evelina
- Jag tror att det är roligt för man får göra det som inte barnen får.
Albin
- Jag tror att det är roligt för man får massa kärlek från barnen.
Irma
- Tråkigt.
Pojke
- Jag tror att det är roligt för man får kärlek från barnen.
Flicka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar