Sidor

torsdag 20 maj 2010

Kunskapsdagen apfisk



APFISK/HAVSMUS
Detta har jag lärt mig om apfisk:
- Att man inte kan äta den.
Sofia- Jag visste inte att det fanns havsmus, och jag visste inte att de hade massa olika namn.
Louise- Att den kunde vara 1000 meter ner i vattnet.
William
- Jag visste inte att det fanns så många olika namn.
Tilda
- Jag visste inte att de fanns. Jag visste inte att det djupaste havet var 11.000 meter djupt.
Linus
- Jag lärde mej att de var 150 cm, och att dom kunde vara på djupt vatten.
Stina
- Att dom kunde bryta av svansen och att dom kunde vara långt ner i vattnet.
Evelina
- Jag visste inte att dom fanns och att dom var 150 cm. Att havsmusen lever mellan Sverige och Danmark.
Louise
- Visste inte att dom var 150 cm och att dom hade så många namn.
Elias
Den kan heta:

Apfisk, sjöapa, hårmus, sidensvans, sjödrake, sjöråtta, sjötroll, havsspöke, skäggsimpa, vidunderfisk, hamus.
- Att dom åt musslor, kräftor, sjöborrar. Att en fena som innehåller gift kan döda en människa.
Albin
- Hur dom parar sej.
Evelina
- Att man bara tar vara på levern.
Barbro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar