Sidor

fredag 12 februari 2010

Tummen upp, tummen ner



JAG HAR ALLTID SÄKERHETSBÄLTE
PÅ MIG NÄR JAG ÅKER BIL
De barn som inte alltid har det svarade så här:
- Jag brukar åka mellan mamma och pappa och det är bara 400 m.
Pojke
- För att jag inte orkar och glömmer.
Pojke
- Jag lurar mamma och säger att jag spänner fast mig.
Pojke
- Vi åker bara korta bitar.
Pojke
- När vi åker till affären är det så kort bit.
Pojke
- Ibland när jag åker med mina syskon och pappa och min bror inte har bälte på sig har inte jag det.
Pojke
De barn som alltid har bälte sa så här:
- Jag känner mig säker när jag har det på mig.
Albin
- Har det varje gång jag åker i bilen. Jag har sett många filmer där dom krockar. Vill känna mig säker även när jag åker korta bitar.
Louise
- För jag vill inte skada mig. Och det är viktigt att ha bälte.
Clara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar