Sidor

fredag 26 februari 2010

Tummen upp, tummen ner


JAG SKULLE GÄRNA SLUTA SKOLAN
Tre barn skulle gärna sluta skolan:
- Jag blir retad ofta.
Barn
(Detta har vi lämnat vidare till de på vår skola som hjälper dessa barn).
- Bara för att fröknarna alltid är arga på mig.
Barn
(Vi tar reda på varför det är så).
- Det är mycket roligare att göra saker hemma.
Pojke
De barn som vill fortsätta gå i skolan svarade så här:
- För jag vill lära mig mycket mer om mattematik och om rymden och kroppen.
Louise
- Det är roligt och för när man slutar är det jätte roligt fritids.
Louise
- Jag tycker det ät roligt.
Mikaela
- För det är roligt att lära sig.
Ross
- Man kan lära sig saker så man får ett bra jobb.
William
- För det är roligt i skolan och man får lära sig mycket och det är viktigt.
Clara
- Man får bra jobb.
Evelina
- Man får nya vänner och man lär sig mycket.
Carl
- För att alla andra går i skolan så ingen är hemma så man har ingen att leka med.
Pojke
- Annars kan man inte få nått bra jobb.
Albin
- För det är roligt.
Flicka
- Att man får ett bra jobb och man lär sig och träffar kompisar.
William


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar