Sidor

fredag 9 maj 2014

Tummen upp, tummen ner

När jag blir stor vill 
jag arbeta med........
Ja, vad är det som barnen vill arbeta med 
eller bli när de blir stora?
Vi ville också att de skulle tala om varför 
de vill arbeta med eller göra det som de sa.
Här är en del svar:
När jag blir stor vill jag:
- jobba som polis. För man får jobba med hundar.
Elias P
- ta över mammas jobb. För det är kul. Man gör tidningar, 
presentkort och lite pappersgrejer och för mamma är chef där.
Henning
- byggarbetare. Jag vill vara som Emmet i Lego Movie.
Ivar
- hockey. För det är roligt och jag har tränat mycke.
Hugo S
- hockey. Roligt att åka och skjuta också.
Pojke
- målvakt i hockey. För jag går i hockey och det är roligt.
Pojke
- hockeyspelare. För det är roligt.
Emrik
- djurskötare. För det verkar roligt och jag älskar djur.
Flicka
- fotbollstränare. Det är roligt att träna folk som spelar fotboll.
Lova
- fotbollspelare. Det är kul och jag har tränat i ca 5-6 år.
Pojke
- snickare. Jag vill bygga saker.
Daniel
- gympalärare. För jag har gått i gympa sen jag va liten och tycker det är jätteroligt.
Natalie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar