Sidor

fredag 28 mars 2014

Kunskapsdagen polkagris

Polkagris












En flicka vill veta mer om polkagrisar.
Här hittade vi fakta om polkagrisar:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Polkagris
Vi såg också en film om hur man gör polkagrisa
rhttps://www.youtube.com/watch?v=gUPVA2snwzo

Jag visste inte:
- att det tog så långt tid att lära sig.
Flicka
 - att dom bara hade 10 min, annars stelnade dom.
Emrik
 - att hon som slog in kunde se hur mycket dom vägde.
Natalie 
- att dom va så stora i början.
Pojke
 - att den här tjejen visste exakt hur tunga dom var.
Pojke
- att världens största vägde över 2 ton.
Lova
- att den största var över 2 meter.
 Isak


Jag har varit på en fabrik där dom tillverkar karameller.
 Henning
- Jag har varit i Gränna.
Pojke
- Jag har varit där dom gör polkagrisar.
 Wilmer
- Jag visste inte att det fanns en sån stor.
Pojke
- När jag var i Gränna fick jag också titta när dom gjorde polkagrisar. Då fanns det en som hette skitgris med ALLA smaker i.
Oscar B 
- Jag lärde mig att dom kunde göra en så stor.
Flicka
- Jag har ätit en jättestor polkagris.
 Markus
- På mitt kalas när jag va 4 så hade vi mitt kalas i bowlinghallen och då så vann den som vann en jättestor polkagris.
Flicka
- När jag va i Gränna såg jag med andra färger.
Pojke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar