Sidor

fredag 27 september 2013

Tummen upp, tummen ner




Så här gör jag när jag bråkat med 
en kompis
I boken som vi läser på torsdagar för barnen "Min pappa tyngdlyftaren" hamnar huvudpersonen Lisa i en konflikt med sin nya vän. Hur ska dom bli vänner igen?
Vi frågar barnen hur de brukar göra för att de ska kunna leka med sin kompis igen efter att de bråkat.
Vi tycker att det är fantastiskt att barnen är så ärliga mot varandra och de vuxna.
- Jag brukar bjuda på frukt.
Pojke
- Jag säger förlåt.
Pojke
- Jag går ifrån lite och tänker hur jag ska säja till han.
Pojke
- Vi är ifrån varann ett litet tag sen har vi glömt det.
Pojke
- Jag börjar prata om spel.
Pojke
- Jag går ifrån och när dom har glömt det går jag tillbaka.
Flicka
- Jag går ifrån ett litet tag och sen kommer dom fram till mej och pratar.
Flicka

Vi talade också med barnen om det var någon av Opalenbarnen som brukade vara orsak till att det blir bråk.
2 av dem sa att de brukar vara orsaken till bråk.
1 barn sa att de hamnar lätt i bråk.
- Jag kan låta väldigt arg ibland.
Flicka
- Jag har bara varit i bråk 1 gång.
Pojke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar