Sidor

fredag 20 september 2013

Kunskapsdagen liger

Liger 
Maja önska att få veta
 allt om djuret liger. 
De flesta av barnen på Opalen vet inte 
att det finns ett djur som heter liger.
Här hittade vi fakta om liger:
http://ligerworld.com/liger-svenska.html
Jag visste inte att:
- dom kunde bli så långa.
Maja
- dom är så långa.
Alma
- dom hade så långa bakben, 120 cm.
Alexander
- dom kunde springa så fort när dom är så stora. 
Ayleha
- dom käka så mycke mat, 45 kg.
David
- Jag lärde mej allting.
Lova
- dom kunde bli tjocka.
Jack
- Jag lärde mej allt. Jag visste inte att det var en blandning mellan tiger och lejon.
Daniel
- dom kunde springa så fort. Jag lärde mej allting.
August
- dom kunde bli så stora.
Liza
- dom hade så stort huvud.
Pojke
- dom kunde äta så mycke. 
Emrik
- dom va så lata.
Ellen
- dom hade så långa ben.
Max W

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar