Sidor

fredag 1 juni 2012

Uppträda och berätta

Fotbollsmatch
-Jag har badat i Lapposand, och jag har spelat fotbollsmatch och det var poolspel och jag stog i mål i alla matcher utan en.och det var tre matcher och den matchen jag var ute la jag fyra mål och vi vann den matchen.Och sen åkte jag hem och badade i Lapposand igen.
Martin
Frågor till Martin:
- La du mål i krysset?
Elias
- Nej.
- Vilket lag spelade ni mot?
Viktor
- Södra skärgården och Hälsö och Björkö.
- Vilket lag vann?
Viktor
- Vi, 1:a 4-1, 2:a 4-3, 3:de 6-5.
- Vem var den andra som stog i mål?
Ester
- Jesper
- Vad är poolspel?
Elias
- Det är som en cup och alla vinner.
- Släppte du in nåt mål?
Alva
- 6 mål.
- Vilken tränare hade ni?
Samuel
- Magnus Weissner

Bad i Hästen
- I måndags var vi i Hästen och då badade jag. Och då var det två tjejer till där och så låg det en blåmanet i vattnet och så skulle hon hoppa i från bryggan och då hamna hon på den och då började hon skrika jättemycke. Då hoppa jag också i så trodde hon att jag var en sten som hamnade bredvid henne. Så tog jag bort blåmaneten och så blev hon helt tyst sen. och till slut sa hon "tack".
Alma
Frågor till Alma:
- Varför skrek hon så mycke?
Elis
- För hon blev så rädd.
- Bränns blåmaneter?
Viktor
- Nej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar