Sidor

fredag 25 maj 2012

Tummen upp, tummen ner

Så här är det att ha syskon
Vad tycker barnen om att vara storasyskon eller lillasyskon?
Så här är det att vara äldst.
- Då behöver man inte hela tiden följa med mamma och då kan jag leka med en kompis istället eller vara hemma. Skönt att få vara själv ibland.
Jessica
- Sally måste alltid hänga med mamma och handla och det måste inte jag och då kan jag vara hemma och leka med min hund istället.
- Den äldsta får allt skäll.
Pojke
Pojke
Att vara mellanbarn.
- Gillar inte att vara mellan för min lillebror rev mej när han var arg på pappa.
Så här är det att vara yngst.
- Min mamma skäller inte på mej och min syrra är bäst på att vara äldst. min syrra bråkar mest och hon får mest skäll.
Flicka
- Jag får mer saker för jag är yngst.
Hilda
- Om man är mindre dör man inte lika snabbt.
Melker
- Man får mer godis för man tvingas att följa med till affären och så.
Samuel
- Det är bra att vara minst för då får man mest godis. Man får mest saker och man dör inte lika snabbt.
Melker
- För på skolan får man äta lunch mycket snabbare om man är yngre.
Arvid
- När man är liten får man mer omsorg och man får inte lika många rivmärken, så jag vill helst vara yngre, men jag är äldst och det vill jag inte vara.
Flicka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar