Sidor

fredag 11 maj 2012

Tummen upp, tummen ner


Då trivs jag allra bäst
Vi undrade vad barnen tycker allra mest om. När de trivs som allra bäst. Denna dag arbetade Liselott hos oss och Magnus, Granitens klassföreståndare, var på besök hos oss. Så deras svar finns också med.
Jag trivs allra bäst:
- när jag får resa.
Wilma
- när jag får vara med familjen.
Arvid R
- när jag får leka med kompisar.
Frida
- när det är sommarlov.
Melker
 - när jag får resa.
Tuva
- när jag får äta god mat.
Arvid S
- när jag får spela Wii
Pojke
- när jag får vara med apor.
Samuel
- när jag spelar fotboll.
Jessica
- är jag får leka med kompisar.
Alva
- när jag får åka till Liseberg.
Ester
- när jag får vara på båtsemester.
Linnea
- när jag får vara med djur.
Amanda
- när jag får vara på lek-och-buslandet.
Albin T
- när jag får spela TV-spel och vara med kompisar.
Viktor
- när jag får gosa med våran katt.
Elias
- när jag får åka till Legoland.
Leo
- när jag får spela fotboll.
Alex
- när det är söndagsmorgon.
Magnus
- när det är varmt och man är med goa vänner.
Liselott
- när det är en sådan här fin samling som det är idag.
Anna-Lena

Vi frågade också barnen när de inte trivs. När alla som ville svara på frågan gjort det frågade vi om det fanns barn som gjorde tummen upp för några svar.
Jag trivs inte:
- När det hörs oväsen.
Arvid R
10 barn höll med
- när folk snor mina saker.
Wilma
19 barn till höll med om detta.
- när Elina, lillasyster,  väcker mej.
Frida
18 till tyckte inte om att bli väkta.
- när jag badar och det blåser så det blir jätte kallt.
Melker S
16 höll med Melker.
- att ta stora sprutor på sjukhus.
Ester
3 till tyckte illa om detta.
- att gå med mamma och pappa i stan.
Pojke
8 ville hellre vara hemma.
- när jag får kattallergi
Arvid
- när apor retar mej.
Samuel
- när jag är i bus-och-leklandet. För jag blir svettig.
Jessica
- när jag stirrar in i en vägg.
Alva
- när jag inte får sova på morgonen.
Amanda
- när jag opererade mej sist.
Viktor
- när min katt har bajsat i kattlådan, det luktar illa.
Elias
- när det är varmt.
Leo
- när jag åket bil.
Linnea
- när jag inte får veckopeng.
Tuva
- när jag går på stan med mamma. Det är tråkigt.
Elis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar