Sidor

onsdag 28 april 2010

Uppträda och berätta


BEGRAVNING
- Jag har varit på begravning. Det var min kusin som var 4 månader som begravdes.
Vi åkte till en kyrka där det inte varit så många begravningar.
När vi kom dit då fick vi vänta en liten stund. Sen öppna dom kistan för släkten. Det såg ut som hon sov men inte andades. Det var sorgligt att se henne. Hon såg ut som vanligt. Några la i saker i kistan. En ängel och två små, strumpor och några la i gossedjur. Alla grät.
Sen kom mer och mer folk. Då la dom locket på kistan.
Sen sjöng min mamma "Jag fick låna en ängel." Sen sjöng jag, Tuva och Wilmer "Jag gråter."
Så pratade prästen.
Sen fick vi åka bil till kyrkogården. Så hissade dom ner kistan, och så fick man slänga i blommor.
Dom la henne i morfars grav.
Sen åkte vi till minnesstunden och då åt vi mat och sen åt vi kladdkaka och sen fick vi se ett bildspel om de dagarna hon hade levt.
Så sjöng mamma en till sång. Jag och Tuva sjöng en sång vi hade hittat på.
Sen åkte vi hem.
Tilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar