Sidor

fredag 30 april 2010

Tummen upp, tummen ner


JAG ÅNGRAR:
- Jag ångrar att jag tog hela min lillebrors godispåse och brände upp den.
Pojke
- Min lillasyster kan inte dricka mjölk så då kan hon inte äta choklad så då äter jag upp den och då har jag själv en godispåse och då får jag två godispåsar och när jag åt för mycket choklad kräktes jag.
Så jag ångrar att jag åt all choklad.
Flicka
- Att jag slängde en fjärrkontroll i golvet i går när jag var arg så den gick sönder.
Pojke
- Att jag gick till "Mallgrens" och sparka med sparkcykeln och körde på en sten så jag ramla.
Flicka
- Jag tog min sparkcykel och skulle åka på ett hopp och så och så försökte jag göra ett trix och det ångrar jag.
Pojke
- Jag ångrar att jag lånade mammas cykel en gång när jag var liten. Jag cyklade runt lokalen och så skulle jag köra över en stor sten och så var den lös och så kom jag på den och ramla.
Flicka
- Jag ångrar att när jag var mindre att jag klättrade upp i Martins koja. Så klättrade jag ut på en gren som var rejäl, så klättra jag ut på en smalare gren och då knäcktes grenen. Och jag landade med handen på ett spikhuvud.
Flicka
- När jag gick i förskoleklassen eller ettan lekte jag med min granne och klättrade upp på taket på hans koja. Och sen trillade jag ner från kojan och fick en spik på halsen.
Det blev ett stort sår och jag blöde jätte massa. Och jag skrek och mamma kom ut och alla på hela gatan hörde det för jag skrek så högt.
Så jag ångrar att jag klättrade upp på kojans tak.
Flicka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar