Sidor

torsdag 18 mars 2010

Tummen upp, tummen ner

Vi läser en bok som heter "Min pappa tyngdlyftaren". I den handlar det bland annat om en flicka som blir lovad att få vara med sin kompis och leka, men sedan går kompisen till andra och leker och struntar i henne.



De barn som ville, fick berätta om de hade varit med om det någon gång och även om det var någon som hade varit det barnet som gick och var med någon annan än den det lovat.
- Jag gick på dagis och så hade en kompis lovat att vi skulle leka, och så sa hon "Jag måste gå på toa". Sen så lekte hon med en annan.
Jag tyckte att hon skulle lekt med mej. Jag var lite ledsen.
Tilda
Sofia frågar:
- Kunde ni inte leka alla tre?
Tilda svarar:
- Dom som hon lekte med istället brukade vara arga på mej hela tiden.



- En gång på dagis satt jag på en gunga och då frågade en kompis om vi skulle leka. Så lovade hon att vi skulle leka hela dan ensammna. Sen sa hon att "Jag ska barar gå och plocka äplen på andra sidan". Och då hade hon gått in istället med en annan kompis.
Jag gick och kolla och då var dom där inne och lekte och pysslade.
Jag blev rätt arg på den kompisen men jag ville inte visa det.
Louise

- Jag rinde en kompis och frågade om vi kunde leka och så sa hon "Jag ska precis äta middag". Så jag satte miej att kolla på TV en liten stund och då glömde jag av detoch då ringde jag en annan kompis.
Så kom jag på att jag skulle leka med den kompisen jag ringt först. Så jag ringde och sa att det går inte idag till den förtsa kompisen. Så blev hon lessen så frågade jag henne om vi kunde leka
nästa dag.
"Blev du lessen i går när jag ringde dej och sa att det inte gick"? frågade jag. Hon sa "Nej" och gick och så rann tårarna.
Sofia

- När jag bodde i stan så skulle jag gå upp och äta. Så glömde jag av att jag lovade en och så gick jag till en annan.
Sen kom jag på att jag hade lämnat den kompisen. Så gick jag ner till den kompisen och knacka på. han var sur och lessen och sa att han inte ville leka med mej.
Pojke



- Det var en gång när jag gick till skolan så kom en kompis till mej och så fråga han om jag ville leka. jag sa "Ja". Sen gick jag över tillmin skola. han gick på Trähuset.
Sen när jag var i klassen då sitter jag bedvid en kompis och då fråg jag om han om vi skulle leka.
Sen när jag skulle gå över och säaja till fröknarna att jag går då ser kompisen som frågade mej på morgonen om vi skulle leka. Då sa jag att det går inte så jag hänger med den i min klass. Då blev han lessen.
Albin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar