Sidor

fredag 26 mars 2010

Tummen upp, tummen ner


TELEFONSAMTAL FRÅN SKOLAN
En dag sa en av oss vuxna till ett barn, "idag har jag talat med din mamma". Ett barn som stod bredvid sa "men han har väl inget gjort". Tanken slog oss då, är det så att barnen alltid tror att de har gjort något galet när vi talar med deras föräldrar.
När det nästa gång var dags för "tummen upp, tummen ner" ställde vi frågan:
Vad tänker du när någon vuxen säger att den talat med dina föräldrar?
- Blir lite orolig ibland bara. Jag tror att om fröken ser deprimerad och arg, blir jag rädd.
- Jag blir orolig för det brukat fröken i våran klass säja. Idag har jag talat med din mamma. Du vet vad jag har sagt.
- Ibland kan jag bil väldigt orolig, för hon tror kanske att jag gjort något bus.
- Jag är inte speciellt orolig längre.
- Jag blir aldrig orolig.
- Ibland för fröken. Jag kanske varit borta och fröken inte vet det.
- Ganska orolig, för jag brukar göra ganska dumma saker.
- Jag är inte orolig. Men det är inte kul att höra om jag uppfört mig illa.
- Ibland ringer dom hem bara för att man varit jätte duktig.
- Om man har skött sig en vecka ringer hon hem och säjer att man skött sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar