Sidor

fredag 15 januari 2010

Tummen upp, tummen ner



JULKLAPPAR
"Min mamma sa att om man inte äter upp maten får man inga julklappar. En gång så åt jag inte upp maten, och så kom tomten och jag fick julklappar. Så sa jag till tomten`En gång åt jag inte upp min mat och då trodde jag att jag inte skulle få några julklappar. Hur förklarar du det?´
Mamma höll på att skratta ihjäl sig."
Ross

Vi talade om vad barnen tycker om julklappar. Är det viktigt att få många, eller att få det man önskat sig, eller att de är dyra?
Så här tyckte barnen.
- Jag tycker att när man får julklppar kan man få lite av det man önskat sig. Man kan ju inte få allt.
Louise
- Man ska vara tacksam för det man får.
Tilda
- Det viktigaste är att man blir nöjd med det man får.
Nadine
- Kul att få dom
Albin
- Mina kusiner fick många paket, men min mamma sa att mitt paket kostade mycket mer än deras.
Flicka
- Jag blev glad för kläderna, för jag fick så fina kläder.
Carl
- Jag ville ha kläder i julklapp.
Irma
- Jag blev glad för mina kläder, för jag tyckte dom var fina.
William

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar