Sidor

fredag 21 februari 2014

Bokrecention Silverormen

Silverormen
dalslandsdeckarna
Pia Hagmar
    "- Hur länge måste vi vänta här ute i skogen? undrar 
Leo. Jag fryser.
      - Det gör jag med, säger Myggan. Mina stövlar är 
fulla med snö.
      - Veklingar fräser Henke.
      - Undra hur lång tid det tar att frysa ihjäl, säger 
Leo och flaxar med armarna för att hålla värmen.
        Det är en fråga som de andra inte har någon som 
helst lust att fundera över.
        Då hörs plötsligt ett illvrål bakom dom. När de 
vänder sig om ser de att Nicklasson är på väg rakt 
emot dem, högröd i ansiktet och med yxan i handen. 
Det tunna håret spretar åt alla håll och ögonen 
skjuter blixtar av ilska.
- Spring! skriker Henke."

Så här tyckte barnen om boken "Silverormen"
- Jättebra och spännande.
Ellen
- Den va jätterolig att lyssna på och spännande.
Flicka
- Den va jätterolig.
Wilmer
- Den va jättespännande och rolig.
Pojke
- Den va väldigt spännande och rolig.
Natalie
- Spännande.
Ayleha
- Den va jättebra och spännande.
Lova
- den va jättebra och så va den spännande.
Ellen
- Den va bra men lite ryslig.
Henning
- Den va nice.
Ivar
- Den va bra och spännande.
Daniel
- Jag tyckte inte att den va så jättebra.
Pojke
- Bra.
Hugo G
- Den bästa bok jag hört på länge.
Simon
- Det va världens bästa bok.
Lewin
- Det va världens bästa bok jag hört.
Pojke
- Det va världens bästa bok jag hört på länge.
Pojke
- Den va spännande och bra.
Alexander
- Den va grym.
August

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar