Sidor

fredag 16 mars 2012

Uppträda och berätta

Pulkaåkning
- När jag skulle åka pulka åkte jag på den lilla backen. Sen gick jag till den stora backen och jag och jag körde jättesnabbt. Jag märkte inte att det låg ett dike därnere så trodde jag att jag skulle åka ner i diket. Så jag åkte in i ett träd. Sen började jag om och åkte ner igen. Då åkte jag in i en stolpe och sen fortsatte jag ner i diket.
Jessica
Frågor till Jessica:
- Var var ni?
Martin
- Askim
- Varför åkte du en gång till?
Alva
- Jag tycker det är roligt och jag visste inte att det skulle hända.
- Kan du inte bromsa?
Erik
- Jag var liten då och kunde inte bromsa.
- Vilken färg var det på pulkan?
- Den var rosa för jag älskar rosa.
- Gjorde det ont?
Isac
- Lite ont.

- När jag var på Öckerö skulle jag åka pulka och då hade jag en sån pulka som man inte kunde svänga med så åkte jag på en backe som det var sväng i och som var smal och bredvid backen var det ett stup och så började jag åka och så kom jag till svängen och så kunde jag inte svänga så jag störtade nerför stupet rätt i stängslet.
Isak
Frågor till Isak:
- Åkte du in i en lyktstolpe?
Benjamin
- Typ.
- Fick du ont?
Erik
- Ja.
- Började du gråta?
- Nej.
- Bröt du benet?
Martin
- Nej.
- Hände det något allvarligt?
Jessica
- Nej.
- Vilken färg var det på pulkan?
Elis
- Blå. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar