Sidor

fredag 4 november 2011

Uppträda och berätta

INNEBANDY
- Jag har spelat innebandy mot Lindås.
Vi förlorade med 9-2.
Efter matchen kollade
vi på en till match
och jag la ett mål när
det blev 9-2.
Simon la det andra målet.
Martin
Frågor till Martin.
- Vem är Simon?
Isac E
- Jag kan inte förklara. Han har varit här. Han är ganska brun och han bor i Hjuvik.
Martin
- Varför förlorade ni?
Pojke
- Dom är väldigt bra på dragskott.
Martin

- I lördags var jag på "Svarte Plan" och spelade fotboll med 2 sexor. En var min kusin och en var min kusins vän och vi körde straffar och jag stog. Sen gungade vi på kompisgungan och sen cyklade jag hem. När jag stack hem drickte jag på Malmgerns.
Martin
Frågor till Martin.
- Vad stog du vid?
Melker
- I mål.
Martin
- Jag trodde de va en korvkiosk.
Melker
- Hu många bollar räddade du?
Elias
- 15 bollar.
Martin
- Vem vann?
Pojke
- Vi körde inte match.
Martin
- Hur många mål släppte du in?
Benjamin
- 4.
Martin
- Så dom sköt bara 19 bollar?
Melker
- Hur vet du det?
Martin
- För 15+4 är 19.
Melker
- Hur många missar gjorde du?
Benjamin
- Vet inte.
Martin
- Vad köpte du för dricka?
Pojke
- Vi köpte inte, vi fick vatten.
Martin
KOKOS-
BOLLAR
- I lördags bakade vi kokosbollar och
då gjorde vi nåt bus och hällde salt
istället för socker och när Uno smakade
så spotta han ut den och sen
smakade mormor och då gjorde hon
 konstiga miner när hon sväljde.
Fråga när flicka berättat klart.
- Varför gjorde hon en sån min?
Benjamin
- Bara för det smakade äckligt.
Flicka
BLIXTNEDSLAG
- En gång när vi var hemma hos några kompisar då så blixtrade det ute. Då så kom det en blixt ner i deras hus och så började lite av huset att brinna och då behövde vi springa ut fast sen släckte det av sej självt.
Ida 
Frågor till Ida
- Hur kunde det börja brinna, hur kunde elden släckas?
Melker
- Vet inte. Det barar gjorde det.
Ida
- Hur kan elden bara släckas av sej själv?
Elon
- Det kan finnas säkerhetsgrejer.
Melker
- Blev ni rädda?
Flicka
- Ja.
Ida
- Fick du brännskader?
Elon
- Nej.
Ida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar