Sidor

fredag 18 december 2009

Uppträda och berätta

ÖVERRASKNINGEN
- Man kunde få chansen att vara med i programmet Bollibompa.
Jag anmälde mig och efter någon vecka fick jag veta att jag var uttagen. 1 av 50 st. Det skulle vara en uttagning till. Sen efter några veckor igen fick jag veta att jag var uttagen, 1 av 12.
En vecka efter kom Alexandra och några andra som skulle intervjuva mig innan programmet. Alexandra intervjuade mig på mitt rum.
Efter ett tag igen kom en bil med SVT:s märke på. Det var den 1 juni. I den bilen satt Mat-Niklas, Kalle Torslund och Alexandra.
Vi fikade i uterummet. Sen gick vi till skolan och Niklas "hämtade" mig på skolan under rasten.
Sen åkte vi hem till mig och spelade in programmet.
2 timmar efter kom farmor och farfar. Vi tog på dom ögonbindel och ledde dom upp på mitt rum. När vi tog av ögonbindeln gömde sig Niklas utanför rummet, så kom han in i servitörkläder och serverade KYCKLING BANGKOK med ris.
Det var en överraskning för farmor och farfar.
Jag tyckte att det var roligt att vara med i Mat-Niklas program ÖVERRASKNINGEN
Albin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar